Znalezienie wyjścia z Labiryntu miało być końcem. Żadnych więcej niespodzianek, żadnych puzzli. I żadnego uciekania. Thomas był przekonany, że jeśli Streferzy zdołają się wydostać, odzyskają swoje dawne życie i wspomnienia.
UWAGI:
Na okł.: Labirynt to był dopiero początek. Czas na...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Po wydarzeniach na Ścieżce i po tym, jak dowiedział się, że jest tworem - komputerowym programem przeniesionym do ciała człowieka, Michael budzi się na Jawie, w obcym domu, w ciele nastoletniego Jacksona Portera. Kiedy w mieszkaniu pojawiają się ludzie Kaine`a, żeby zaprowadzić go na spotkanie z twórcą Doktryny Śmiertelności, Michael ratuje się dramatyczną ucieczką i postanawia odnaleźć jedynych ludzi, którym bezgranicznie ufa - Brysona i Sarę. Jego pojawienie się w domu Sary rozpoczyna jednak serię nieszczęśliwych wydarzeń. Rodzice dziewczyny znikają w tajemniczych okolicznościach, Sara zostaje oskarżona o współudział w ich porwaniu, a Michael jest poszukiwany za przestępstwa związane z cyberterroryzmem. Tymczasem zarówno na Jawie jak i we Śnie dochodzi do dziwnych wydarzeń, i wszystko wskazuje na to, że Kaine rzeczywiście pragnie zaludnić ziemię tworami. Wkrótce Michel, Bryson i Sara przekonują się, że nie mogą czuć się bezpiecznie w żadnym ze światów; że Kaine nie jest ich jedynym zmartwieniem i że nie należy nikomu ufać.
UWAGI:
Tyt. oryg.: The rule of thoughts.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Strażnicy historii ponownie znaleźli się w wielkim niebezpieczeństwie. Zasoby atomium, dzięki któremu mogą podróżować w czasie, jeszcze nigdy nie były tak małe. Jake ma uczestniczyć w odpowiedzialnej misji - musi przenieść się do XVIII-wiecznej Szwecji, aby odebrać nową partię tej cennej substancji. Ale to dopiero początek...
...gdyż demoniczna Agata Zeldt zamierza przejąć kontrolę nad legionami rzymskimi i zawładnąć całym starożytnym światem. Aby pokrzyżować jej plany, strażnicy muszą przenieść się w czasy, w któych nigdy dotąd nie byli - do 27 roku naszej ery, do pełnego przepychu Rzymu czasów cesarza Tyberiusza.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
NIEPOWSZEDNI to dzieci obdarzone szczególnymi darami, rodzą się bardzo rzadko, więc stanowią cenny łup dla handlarzy ludźmi. Okrutni Złotnicy nie dają za wygraną i za wszelką cenę próbują dopaść Niepowszednich. Weles, w przebraniu posła Cesarstwa Gospar, przybywa wraz ze swymi zausznikami do Ferretum. Przedstawiając sędziemu Angusowi fałszywe oskarżenia, stara się doprowadzić do wydania Niepowszednich i przekazania ich pod osąd władzy w Łajdackim Krańcu. Młodzi przyjaciele po raz kolejny muszą zjednoczyć siły, by stawić czoło bezwzględnym łowcom. W najbliższym otoczeniu mają zdrajcę, który informuje Welesa o ich planach, ale na szczęście natrafiają też na nieoczekiwanych sprzymierzeńców i zawierają nowe przyjaźnie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kiedy Morgarath ucieka, aby uniknąć kary za zdradę - wielki niepokój pojawia się w Araluenie. Zwiadowcy wiedzą, że będzie planował swój kolejny ruch, a pogłoski mówią o tworzeniu brutalnej armii, wspieranej przez bestialskich wargalów. Nowo wybrany król Duncan, musi przygotować się na wojnę.
PRZEZNACZ.:
Wiek: 11+.
UWAGI:
Tyt. oryg.: The Battle of Hackham Heath.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W królestwie Araluenu zachodzą nieuchronne zmiany, wymuszone przez nieubłagany upływ czasu. Król Duncan, złożony chorobą, nie może pełnić swych obowiązków, a regentką zostaje Cassandra, którą wspomaga mąż, Pierwszy Rycerz Królestwa, sir Horace. Halt i lady Pauline wiodą spokojniejsze niż ongiś życie, chociaż stale są na bieżąco ze wszystkimi sprawami dotyczącymi Korpusu Zwiadowców, któremu przewodzi Gilan. Tymczasem okrucieństwo losu przygniata ciężkim brzemieniem Willa. Przyjaciele ze wszystkich sił starają się przywrócić mu radość życia. Po burzliwej naradzie dochodzą do wspólnego wniosku: muszą mu znaleźć ucznia. Willa trzeba długo namawiać. I bardzo silnie przekonywać. W końcu przystaje na propozycję przyjaciół, kompletnie nie zdając sobie sprawy, co go czeka...
PRZEZNACZ.:
Wiek 11+.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo...
Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało.
Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
PRZEZNACZ.:
Dla czytelników w wieku 11+.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Już tylko dni dzielą Morgaratha od wtarnięcia na ziemie królestwa Araluenu. Król Duncan wysyła zwiadowcę Giliana, młodego Willa i jego przyjaciela Horace`a z poselstwem do sprzymierzonej Celtii. Ale przygraniczne wioski Celtii pogrążone są w ciszy... Wyglądają jak wymarłe. Spotkana w jednym z opustoszałych domostw dziewczyna imieniem Evanlyn wyjaśnia, że mieszkańcy krainy uszli w głąb lądu, ratując się przed napaścią wargalów. Araluen nie ma na co liczyć na pomoc. Całe szczęście, że pomiędzy nim a Górami Nocy i Mgieł rozpościera się przeastna Rozpadlina...
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Rangers apprentice. The burning bridge" 2004. U góry okł.: Spalić most! Nawet za cenę życia...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni